10 rad, jak prodat nemovitost pomocí videa

  /  Cinema blog,  Jak na lepší videa,  Video, marketing a media,  Z naší tvorby  /  

Video prodej domuNedaří se vám prodat vlastní byt, dům, nebo nabízíte neúspěšně k prodeji či pronájmu byty z nového developerského projektu? Rozeslali jste nabídky do mnoha realitních kanceláří, nebo to zkoušíte zcela sami bez realitky, absolvovali jste již mnoho zbytečných prohlídek a nevíte, jak dál? Poradíme vám zevrubně, jak si vytvořit šikovného pomocníka, který provede zájemce vaší nemovitostí a v ideálním případě ho dokáže i přesvědčit ke koupi. Tím pomocníkem může být kvalitně zpracované prodejní video. Natáčení nemovitostí však má svá úskalí, na která bychom se v tomto článku rádi zaměřili.


Jak moc tedy může video pomoci? Níže uvedené statistiky pocházejí ze západních trhů, v České republice bohužel podobné statistiky nejsou k dispozici.

  • Pokud realitní inzerát na internetu obsahuje kvalitně zpracované video, zvyšuje se počet dotazů zájemců čtyřnásobně.
  • Tržby realitních kanceláří rostou v průměru o 20%, pokud nabízí videa nemovitostí, která jdou sdílet pomocí sociálních sítí

Říkáte si, když je to video tak skvělý prodejní nástroj, proč mi jeho výrobu nenabídne realitní kancelář? Tady se bohužel ukazuje bída současného realitního trhu v České republice. V zahraničí je tato služba naprosto nepostradatelnou součástí nabídky všech realitek. Mluvil jsem s řadou českých makléřů. Mezi čtyřma očima přiznávají, že se bojí do klienta investovat více, než je nezbytně nutné. Důvodem je především strach z toho, že se prodávající obrací současně na mnoho jiných makléřů. Každý z nich tedy platí náklady na reklamu i klientům, kteří prodají nemovitost jiným způsobem. Řešením je tedy vybrat si společnost, která nebude mít problém službu zajistit, ale nabídnout jí exkluzivní práva k prodeji nemovitosti. Anebo se o video musíte postarat sami a dát ho k dispozici realitním společnostem.

Také není pravda, že všechny nemovitosti je vhodné prodávat pomocí videa. Vybydlený uniformní panelákový byt, nebo nemovitost ve špatném stavu s velkým nepořádkem asi takto neprodáte. Ale v případě pěkné nemovitosti s krásným okolím, zahradou a zajímavým vnitřním uspořádáním není co řešit. Neexistuje lepší nástroj, jak představit specifika takové nabídky, než pomocí videa. A v tomto případě vůbec nemusí hrát roli, zda se jedná o luxusní nabídku za desítky milionů, nebo obyčejný rodinný domek na vesnici. Je důležité dobře vytipovat cílovou skupinu a myslet na ní během natáčení i během postprodukce prodejního spotu. Takže jak na to?

1. Natočte nemovitost v širším kontextu. Natočte její umístění v krajině, ukažte hlavní výhody dané lokality. To je věc, kterou mnoho kupujících zajímá, a video má velkou schopnost ukázat v krátkém čase jedinečnost konkrétní nabídky. Můžete upozornit na blízkost lesa, krásu zahrady, nebo naopak dobrou dopravní dostupnost a mateřskou školku za rohem. Současně můžete záměrně odradit „realitní turisty“, kteří obcházejí desítky nemovitostí a nevědí, co chtějí.

2. Ukliďte si. Video by v každém případě mělo působit co nejvíce čistým a hezkým dojmem. Je vhodné odstranit pro potřeby natáčení poházené předměty denní potřeby. Na druhou stranu, nemovitost nemusí vypadat neobydleně. Kupující si rád představí, jak se v domě dá reálně žít.

3. Zaměřte se na vizuálně zajímavé prvky Video je především pastvou pro oči a oči mají rády krásné věci. Cílem je nemovitost prodat, proto ukažte vše, co stojí za to takovým způsobem, aby to dobře vypadalo. To je jednoduchá poučka, která však reálně souvisí s kompozičními schopnostmi kameramana a také s možnostmi použité techniky.

4. Použijte dobrý stativ. Pokud video natočíte z ruky, předem se odsuzujete k tomu, že bude působit amatérsky. To by samo o sobě nemuselo u levných nemovitostí tolik vadit, ale dobrý stativ s kulovou hlavou vám dá daleko více možností, jak představit kupujícímu celé prostory místností a vztahy jednotlivých prvků pomocí plynulých pohybů kamery. Nájezdy, odjezdy, panoráma i švenk jsou základní pohyby, které z ruky moc dobře neuděláte. Dokonce i levné fotografické stativy nemusí stačit, protože umožňují pouze trhané pohyby.

5. Využijte manuální clonu a ostření. Pokud vaše kamera nemá možnost přepnutí do manuálního režimu, raději se do toho sami nepouštějte. Důvodem je jedno velké specifikum natáčení v domech a bytech. Nevyhnete se záběrům proti oknu. Kamera nastavená na automat vám v této situaci automaticky zavře clonu a interiér místnosti bude celý tmavý a občas i neostrý, protože kamera automaticky zaostří na světlé vzdálené pozadí. Někdy se takové záběry dají zachránit ve střižně, ale je lepší na to nespoléhat.

6. Pozor na temné prostory. Video by nemělo působit tak, že zvete někoho do temné jeskyně. Pokud natáčíte tmavé prostory, pomohou vám jen dvě věci. Buď kvalitní kamera s vysokou citlivostí, nebo dobré nasvícení. Ideální je kombinace obou variant. Světla vám mohou pomoci i v případě natáčení proti oknu, ale obvykle jen v případě, že je venku pod mrakem a nepříliš jasno.

7. Širší objektiv je lepší. Pokud máte možnost, použijte citlivý objektiv s krátkou ohniskovou vzdáleností, který zabere co největší úhel. V malých místnostech nebudete mít dostatečný odstup a brzy zjistíte, že vaše kamera téměř nic nezabírá. Kamery totiž mají obvykle užší objektivy, než fotooaparáty. Prodejci elektroniky se snaží zákazníky nalákat na mnohonásobné optické zoomy, které vám však v této situaci budou k ničemu. Ale pozor, se šířkou objektivu se to nesmí přehnat, pokud použijete „rybí oko“, byt bude vypadat naprosto nereálně a zkresleně, stěny a nábytek budou prohnuté.

8. Nepodceňujte střih. Natočené záběry je potřeba sestříhat do krátkého filmu, který předá zájemcům potřebné informace, a přitom bude obsahovat jen hezké a povedené záběry na místa, která chcete ukázat. Někdy je lepší nepoužít záběr, který by zbytečně mohl celé úsilí zhatit. Některé detaily může být lepší nechat si na osobní prohlídku s možností vysvětlit drobné nedostatky nemovitosti na místě. U běžných nemovitostí by mělo stačit minutové video, u větších projektů doporučujeme vejít se maximálně do tří minut.

9. Zvuková stopa je také důležitá. Bylo by chybou nechat ve videu ruchy natočené na kameru, v případě tohoto typu videa do něj vyloženě nepatří. Najděte si na internetu volně šiřitelnou hudbu, která nenásilně podbarví váš film a dotvoří požadovanou atmosféru. V ideálním případě doplňte předem připraveným komentářem, ve kterém zmíníte výhody nabídky. Hlas by neměl působit amatérsky, přestože v tomto formátu asi není potřeba platit za hlas profesionálního herce. Natočte komentář na dobrý mikrofon bez šumu a okolních ruchů.

10. Sdílejte video se světem. Nebojte se nahrát své video na Youtube a sdílet ho pomocí Facebooku a dalších sociálních sítí. Video je skvělý nástroj, který vám rádi pomohou šířit i vaši přátelé, pokud uvidí jeho smysl a hodnotu. Navíc, pokud se vám podaří video dobře optimalizovat pro vyhledávače, můžete snadno předběhnout v Googlu inzeráty velkých realitek, protože Google miluje videa a dává jim velkou přednost ve vyhledávání před ostatním obsahem.

Ale o tom zase někdy příště. Chtěli jsme vám představit možnosti i limity prodeje domů a bytů pomocí videa. Pokud nemáte času nazbyt, nebo nejste zrovna technický typ, nebojte se obrátit na profesionály. Náklady na podobné video opravdu nejsou vysoké a díky kvalitnímu zpracování se vaše nabídka začne šířit světem raketovou rychlostí.

Staňte se VIP klientem

Sdílet: FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Štítky: , , , ,


Informace o autorovi:

Libor Kozák
Libor Kozák
Producent, kameraman, dokumentarista a videomarketingový specialista. Pozoruji svět kolem sebe, vnímám lidské příběhy a touhy, objektivem kamery zachycuji krásu přítomného okamžiku, nebojím se ukazovat zjevné i skryté souvislosti. Srdcem mé tvorby jsou proto dokumentární filmy, neboť mi umožňují nejen pozorovat svět kolem sebe, ale aktivně upozorňovat na příklady dobrého a naplněného života.